karinadlib.blogg.se

Blogg om livet, om vår fantastiska värld och alla underbara människor man möter

Falkenberg

Publicerad 2014-01-08 10:18:00 i Allmänt,

Idag ska jag till Falkenberg. Där finns en kantorstjänst på 55%., tydligen ett väldigt trevligt ställe.
En sak jag inte gillar med Falkenberg är att tågstationen ligger mitt ute i åkern. En tågstation ska ligga i stan.
Nu får inte Falkenberg några spontanbesökare med tåg längre i alla fall.
När jag var barn stannade vi ofta i Falkenberg för att rasta när vi åkte från Lund till Hunnebostrand för där fanns en fin rastplats.
Rastplatser kan ligga i åkern men inte järnvägsstationer.

Kommentarer

Postat av: Karin

Publicerad 2014-01-09 08:49:27

Alltså jag ska inte söka den här tjänsten. Jag bara kollade in den. En tur till Falkenberg och bäste Mats Börjesson är aldrig fel...

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Pianist, musikpedagog, kyrkomusiker. Driver företaget Partypingel Musik. Bor i Kålltorp med Maken Henrik och solstrålen Valle 10 år.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela