karinadlib.blogg.se

Blogg om livet, om vår fantastiska värld och alla underbara människor man möter

Japp då var det dax

Publicerad 2014-01-04 15:57:00 i Allmänt,

Så var det dags för mej också att börja blogga...
Känns liksom rätt att börja blogga när man gör stora förändringar i livet.
Förutom att jag om ca 8 månader kommer att fylla de magiska onämnbara jämna talet så har jag sagt upp mej...
Tusan, jag säger alltid upp mej precis innan jag fyller jämnt så jag får ju aldrig valuta för de där slantarna jag sätter in på olika födelsedagskonton. på jobb,
Men jag fick en underbar vit azalea av min gospelkör... Blir glad varje gång  jag tittar på den. Tack goa granne Zofia som vattnat den när vi var på Teneriffa förra veckan
Nämnde för min amerikanske vän Rob att jag var " a little concerned " över att ha sagt upp mej...
Han förstod inte. Varför då? No big deal  JO:  In Sweden people don't quit jobs,....svarade jag,.
Men det gör man over there. Särskilt om man är högutbildad. Då byter man jobb flera gånger om livet,.
Så jag är nog lite amerikansk. Jag har haft massa tillfälliga jobb , miloners frilansuppdrag och hör och häpna:  6 fasta jobb,,,,, det sjätte lämnade jag nu, precis innan jag fyller 50.... INTE smart sa en gammal kollega, GRATTIS sa min bästa granne, Det blir nog bra sa min man ... har inte ens vågat säga det till min farsa än.
Eller hur, det blir nog bra , Måste bara hålla igång. Jobbet hade ett  sjukt högt tempo i höstas men jag vill inte tappa farten , bara stressa ner lite.
Men det löser sej för det blir ett fanstastiskt år..
Puss alla fina vänner man märker att man har när man ser sej omkring litegrann......
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Pianist, musikpedagog, kyrkomusiker. Driver företaget Partypingel Musik. Bor i Kålltorp med Maken Henrik och solstrålen Valle 10 år.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela