karinadlib.blogg.se

Blogg om livet, om vår fantastiska värld och alla underbara människor man möter

Tacksam

Publicerad 2014-08-01 20:59:00 i Allmänt, Vänskap,

Då och då faller den över mig. Tacksamheten att vara född i en stad som Lund.... Faktiskt. En stad där taket är högt, bildningsnivån är bred OCH hög och där man inte bryr sej varifrån folk kommer. Typ integrerat och intelligent, Universitetsstäder har alltid lockat folk från hela världen och då menar jag HELA världen. Smarta människor från jordens alla hörn. Jag är glad över att ha vuxit upp där.
Universitetsstäder är oftast inga storstäder men de har ett utbud som liknar metropolernas.
I Lund , som är befolkat av en hel del fattiglappar, smarta sådana , typ panka akademiker, kan man inte bara lägga ner en utbildning, dra ner på kulturskolans utbud etc. Då blir folk = skattebetalarna om än panka sådana= väljarna sura å går man ur huse,
Jag är faktiskt nöjd med att ha växt upp där med mina smarta men inte så rika föräldrar och mina oerhört slipade systrar, Och mina kompisar sen... oj vad kloka de har blivit. och kunniga, Vi sågs nyligen , några vänner från gymnasiet som inte setts på hundra år. Så trevligt det var. Så här fina är dom =)  Å jag hade faktiskt glömt att de kom från jordens alla hörn med... sånt tänker man inte på när man är från Lund. Puss på er och puss på Lund.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Karin

Pianist, musikpedagog, kyrkomusiker. Driver företaget Partypingel Musik. Bor i Kålltorp med Maken Henrik och solstrålen Valle 10 år.

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela